sobota, 26 listopada 2011

W 80 Rowerów Dookoła Europy

Rower nie jest najszybszym pojazdem, to jasne. Jednak jadąc wolno, aczkolwiek odpowiednio długo, można dojechać w bardzo odległe miejsca.  Zalet wyprawy na dwóch kółkach jest wiele. Najważniejsza: jedziemy wolno. Możemy zatem dokładnie przyjrzeć się mijanej okolicy, łatwo zatrzymać się, lepiej poznać ludzi i miejsca, które odwiedzamy.
Z Eweliną tak mamy, że lubimy czasem wybrać się gdzieś dalej. Dlatego zainteresowaliśmy się projektem stowarzyszenia Travelling Inspiration W 80 Rowerów Dookoła Europy. A tak się złożyło, że chłopaki z Travelling Inspiration kręcili dziś w Krakowie spot promocyjny projektu. Nie mogło nas tam zabraknąć! Zanim przejdę do fotorelacji z planu filmowego kilka słów o wspomnianym przedsięwzięciu. Idea jest prosta, jak piszą organizatorzy:

1. Termin: Wspólne ruszenie w trasę z Zakopanego w lipcu 2012 roku
2. Cel: a) Dojechać z Polski do każdej stolicy w Europie na rowerze. W jednej stolicy chociaż jeden wolontariusz, przyjaciel, ktokolwiek kto przyłączy się do naszego stowarzyszenia:)
b) Zebrać pieniążki na cele statutowe. Organizacja koloni dla dzieci niepełnosprawnych, z rodzin ubogich. Pomagajmy innym, inspirujmy do podróżowania,... stwarzajmy innym możliwości do tego.
3. Po co: Mamy siły, mamy pomysły, mamy chęci, mamy możliwości, chcemy stwarzać możliwości innym, tym którzy ich nie mają. Sami jesteśmy zainspirowani podróżami i będziemy inspirować innych:)

Skoro i tak wielu z nas wybiera się w wakacje oglądać świat z perspektywy rowerowego siodełka, a wyprawa daje wiele radości i satysfakcji, czemu by przy okazji nie pomóc innym? Jeśli zatem planujecie dalszą wycieczkę, koniecznie zajrzyjcie na stronę projektu W 80 Rowerów Dookoła Europy.

A teraz zapowiadana fotorelacja z planu filmowego spotu promocyjnego 80 rowerów. Zebraliśmy się o godzinie 10 pod Smokiem Wawelskim. Pogoda ani pora nie były zbyt sprzyjające, w wyznaczonym miejscu zamiast spodziewanych 40 osób stawiło się zaledwie kilkanaście, ale za to wszyscy z ogromnym zapałem!
Po ustaleniu fabuły, konsultacjach z operatorem kamery i kilku rozgrzewających kółkach, zjawiło się jeszcze więcej zaspanych osób.

Między innymi, na pięknej, czerwonej holenderce, dołączyła do nas Rowerzystka Miejska, ekspertka od rowerowej elegancji. W jej sklepie bikebelle.pl z pewnością znajdziecie coś, co doda więcej szyku waszemu jednośladowi. Możecie się też od niej nauczyć sztuki pedałowania w obcasach.
Spod Wawelu ruszyliśmy w stronę ulicy Grodzkiej, gdzie rozpoczęły się zdjęcia do spotu promocyjnego.
Instrukcje reżysera przed kolejną sceną

Rowerzystki gotowe? Akcja!

Zdjęcia zakończyliśmy pod Kościołem Mariackim, jeszcze przed hejnałem. Wszyscy zasłużyli na coś ciepłego do picia.

Zabawy podczas kręcenia było wiele, wszyscy uczestnicy na pewno zaliczą to przedpołudnie do udanych! Czekamy na rezultaty i trzymamy kciuki za przedsięwzięcie stowarzyszenia Traveling Inspiration i zachęcamy do włączenia się w tę akcję!